Розпочато тренінгові заняття з постійним складом інституту щодо розвитку стресостійкості
Освітньо-виховний процес з підготовки правоохоронців та цивільних юристів в умовах карантинних обмежень та впровадження дистанційної форми навчання ставить перед постійним складом інституту завдання успішної адаптації до нових умов надання освітніх послуг, виробки ефективного зворотного зв’язку зі здобувачами вищої освіти, а також своєчасного подолання психоемоційного перенавантаження при використанні інформаційно-комунікативних технологій.
Так, 29 жовтня 2020 року у Маріуполі розпочато тренінгові заняття зі співробітниками інституту з розвитку стресостійкості. Заходи проводяться онлайн у співпраці з громадською організацією «Підтримка психічного здоров’я – асоціація фахівців в галузі психічного здоров’я» за допомогою платформи відеоконференції Zoom.
Протягом заняття тренерами громадської організації увага приділялася розумінню поняття, ознак, стадій та видів стресу, класифікації основних стресорів у науково-педагогічній діяльності, визначення причин стресорів у професійній діяльності викладачів-науковців, ставлення працівників до власного фізичного та психоемоційного стану, профілактиці емоційного вигорання.
Практична складова включала в себе опрацювання вправ:
- «Карта стресорів та ресурсів», яка спрямована на розвиток резільєнтності, формування психологічної стійкості, що допомагає під час стресу;
- вправа «Чотири Елементи» для управління стресом Elan Shapiro “Four Elements Exercise for Stress Management”. Вправа була розроблена для того, щоб люди краще справлялися зі стресом, залишаючись в межах вікна толерантності (Ogden & Minton, 2000). Як протиотрута від стресу є послідовний моніторинг стресового навантаження разом з простими вправами на зменшення стресу;
- груповий протокол IGTEP – спеціальний метод групової роботи EMDR (Е-М-Ді-Ар). Він рекомендований всесвітньою організацією охорони здоров’я для зниження наслідків впливу травматичних, та стресових подій на людину.
Отже, за результатами тренінгу, отримання індивідуального практичного досвіду, що надає можливість працівникам інституту своєчасно: визначити причини стресів у науково-педагогічній діяльності в умовах дистанційного навчання; звернути увагу на власний фізичний та психоемоційний стан. А це сприяє своєчасному запобіганню емоційному вигоранню серед працівників інституту.